On 5th August 2018, the popular British newspaper The Daily Telegraph published an op-ed about Denmark’s Burqa Ban by the former British Foreign Secretary [Foreign Affairs Minister] Boris Johnson. In the article, Johnson uses Islamophobic language that calls women who wear the burqa “ridiculous” and compares them to “letter boxes” and “bank robber[s]”. He has been widely criticised for this and told to apologise by his own Conservative party.
An article in Le Vif calls the face veil “an ideological uniform” and claims that the “promoters of women’s face veil obviously have a political agenda” incompatible with democracy and human rights.
The Belgian newspaper Le Vif reported about a suicide in Verviers where the person blew himself up. The newspaper decided to clarify that it was not a terrorist attack. This point is repeated in the headline, in the intro, and in the article. Despite this incident having nothing to do with terrorism, almost half of the article is devoted to recount how in 2015, a week after the Charlie Hebdo attack, a terrorist cell was dismantled in Verviers.
Jérôme Bourbon, the director of the French far-right magazine "Rivarol" recently denied the overwhelming body of evidence about the genocide of six million Jews during the World War 2. He tweeted: "School friends, if during your classes, they brainwash you about the Holocaust, tell them about the Palestinian blood, about the massacre of unarmed civilians. Do not let anyone accept this, please react, revolt, do not be Judeo-submissive". 
An anti-Muslim biased photo on the Belgian news outlet La Libre has been replaced after the European Forum of Muslim Women (EFOMW) sent a complaint to the newspaper. The photo was illustrating an article about a functionary, in the town of Malines, Belgium, who cancelled a civil marriage ceremony because the bride refused to shake his hand on account of her Muslim religious belief. 
The extreme nationalist Greek newspaper Eleftheri Ora has published a number of anti-Semitic articles throughout the year. In one such article published in March this year, they accused the Democratic Left Party leader Fotis Kouvelis of being a “Jewish Communist agent” with links to George Soros. In an earlier article, the newspaper accused Mathew Nimetz, UN Special Representative for the naming dispute between Greece and Macedonia, of being a member of the Rothschild family who is involved in their global Jewish conspiracy. 
Page 9 of 12